رونمایی از سامانه جامع آموزش مجازی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

همزمان با کارگاه آموزش مجازی معاونین آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان نظام مهندسی استان ها، از سامانه جامع آموزش مجازی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، رییس سازمان مرکزی با رونمایی از سامانه جامع آموزش مجازی سازمان نظام مهندسی گفت: دانش گستری و گسترش فناوری‌های جدید در کشاورزی رسالت اصلی این سازمان در ارتباط با کشاورزی کشور می باشد و بهره گیری از قابلیت های جهان مجازی فرصت و ابزار مناسبی برای انجام صحیح و وسیع آن می باشد.

شاهرخ رمضان نژاد با اشاره به قابلیت های سامانه یاد شده تصریح کرد: در کشاورزی دانش بنیان، دانش اصلی‌ترین عامل تولید در این شیوه و روش از کشاورزی و کمتر متکی به طبیعت می باشد. وی افزود: با توجه به نیاز مبرم کشاورزی کشور به دانش و فن آوری های جدید و علیرغم آن که تولید آن در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقات و واحدهای دانش بنیان به عنوان مراکز عرضه دانش از وضعیت مناسب و مطلوبی  برخوردار بوده و بعضا با مازاد تولید دانش هم مواجه هستیم اما به دلیل مشکل در انتقال اشاعه و نهایتا مصرف آن، محیط کشاورزی با فقر دانش مواجه است و همین یکی از عوامل بهره وری پایین در کشاورزی می باشد. رییس سازمان مرکزی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی همزمان با نهادسازی و ایجاد شبکه غیردولتی برای انتقال و اشاعه آن در جهان حقیقی، استفاده از قابلیت ها و ابزارهای جهان  مجازی را به منظور دسترسی فیزیکی و اقتصادی ارزان و آسان آحاد کشاورزان و مردم را از انواع و به روزترین دانش کشاورزی، برنامه ریزی نموده است.

رمضان نژاد گفت: سازمان نظام مهندسی با همکاری و مشارکت شرکت دانش بنیان رهپویان خرد ایرانیان، زیرساخت لازم در جهان مجازی را با نام تلویزیون رویش در راستای اجرای رسالت دانش گستری در محیط های کشاورزی  ایجاد کرده است و انتظار می رود با بهره گیری حداکثری از قابلیت ها و ظرفیت های سامانه یاد شده، ضمن ارتقای ضریب نفوذ دانش، موجبات تسریع اشاعه و انتقال دانش در محیط های کشاورزی فراهم شود.

معاون آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان مرکزی در این مراسم مجازی گفت: در بستر ایجاد شده سامانه تی وی رویش، امکان ارائه نهاده دانش در قالب دوره های آموزشی مجازی آنلاین، آفلاین، منابع آموزشی، کتب تخصصی، آزمون های تخصصی آنلاین و … به اعضای و ذینفعان سازمان توسط صاحبان دانش فراهم شده است.

وی افزود: طراحی آپارات فیلم های آموزشی کشاورزی، نمایش زنده مراکز خدمات فنی و تخصصی غیردولتی، برگزاری تورهای آموزشی مجازی، راه اندازی تلویزیون اینترنتی کشاورزی و طراحی میزکار مجازی اعضای سازمان از دیگر برنامه های مورد نظر در این سامانه می باشد.

شایان ذکر است دوره آموزشی نحوه کار با سامانه جامع آموزش مجازی همزمان با رونمایی از این سامانه توسط مدیرعامل شرکت دانش بنیان رهپویان خرد ایرانیان برای معاونین آموزشی سازمان نظام مهندسی استان ها برگزار شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =