اعمال برخي تغييرات در فرآيند ارجاع كار و اعطاي صلاحيت هاي اعضا

با ابلاغ رییس سازمان مرکزی انجام شد:

اعمال برخي تغييرات در فرآيند ارجاع كار و اعطاي صلاحيت هاي اعضای

در راستاي بكارگيري ظرفيت هاي استانی با هدف فراهم نمودن بستر و امكان ايفای نقش شوراهاي استاني در انجام موثرتر وظايف، كاهش زمانبري صدور مجوزها، تسهيل در هدايت و راهبري متقاضيان به نحو مطلوب، از 10 اردیبهشت ماه سالجاری برخی تغييرات در فرآيند ارجاع كار و اعطاي صلاحيت هاي اعضای در سامانه سانکا اعمال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، بر اساس این ابلاغیه، تغییرات مورد نظر بخ شرح ذیل می باشد:

دسترسي مديريت صلاحيت ارجاع كار در سامانه سانكا براي استان ها: بر اين اساس استان مي بايست با در نظر گرفتن ” اصول الزامي” و جلوگيري از مداخله اعضا فاقد صلاحيت در هر رشته فعاليت تخصصي، نسبت به دادن دسترسي ارجاع كار به هرعضو اقدام نمايد.

تبصره 1 : رشته فعاليت هاي ارجاع كار براساس رشته رتبه بندي و صلاحيت هاي پروانه اشتغال عضو بصورت هوشمند إحصاء و در دسترسي مذكور به راهبر نمايش داده خواهد شد. از بين رشته فعاليت هاي نمايش داده شده، استان مي تواند رشته فعاليت ها را براي يك عضو فعال و يا غي فعال نمايد كه در گردش كار انتخاب هوشمند انجام دهنده كار، موارد فعال شده توسط راهبر، در انتخاب هوشمند انجام دهنده موثر مي باشد.

تبصره 2 : نياز سنجي در خصوص تعداد كارشناسان مورد نياز در شهرستان و استان به ازاء هر رشته فعاليت ارجاع كار بر عهده ي شوراي استان مي باشد. لذا تعيين صلاحيت ارجاع كار اعضا (فعال كردن رشته فعاليت هاي ارجاع كار ) براي هر رشته فعاليت مي بايست با مصوبه شوراي استان انجام و تصوير ليست اعضا و مصوبه شورا در سامانه توسط راهبر بارگذاري گردد. در متن مصوبه ي شوراي استان مي بايست اسامي كارشناسان به ازاء هر رشته فعاليت ارجاع كار درج گردد.

تبصره 3 : برقراري اين دسترسي براي مدت محدود به جهت برون رفت از چالش ايجاد شده و تا زمان بازنگري

آيين نامه ها و دستورالعمل هاي مرتبط از جمله شيوه نامه رتبه بندي، تعيين صلاحيت و نيز دستورالعمل صدورپروانه اشتغال خواهد بود و پس از آن مجددا اعطاي صلاحيت ارجاع كار به شيوه هوشمند تغيير خواهد يافت.

تبصره 4 : سازمان مركزي به منظور نظارت بر عملكرد شوراهاي استاني در اين خصوص، اقدام به ايجاد گزارش

برخط خواهد نمود.

به منظور فراهم نمودن امكان بررسي اوليه درخواست هاي ارجاع كار و مدارك متقاضيان، فرآيند ارجاع كار بدين ترتيب اصلاح مي گردد: پس از ثبت درخواست توسط متقاضي و يا انتقال درخواست از سماك به سانكا و قبل از مرحله ي پرداخت وجه، كارتابلي با عنوان (بررسي اوليه) ايجاد و در اختيار استانها قرار مي گيرد. اين دسترسي بنا به تشخيص رئيس استان مي تواند در اختيار اشخاص و يا مراكز خدمات كشاورزي غير دولتي قرار گيرد. بنابراين پرونده هاي متقاضيان در گام نخست فرآيند، مورد بررسي قرار گرفته و در صورت تاييد به مرحله ي پرداخت منتقل مي گردد و ادامه فرآيند مطابق روال قبل گردش خواهد داشت. بديهي در صورت تاخير در تاييد درخواست در مهلت مقرر 48 ساعته در اين مرحله، درخواست به صورت خودكار به مرحله ي بعدي منتقل خواهد شد.

در این ابلاغیه آمده؛ مسئوليت انجام مفاد اين نامه و عواقب ناشي از عدم اجراي صحيح آن بر عهده رئيس سازمان استان مي باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =